Max Payne

Max Payne − strzelanka trzecioosobowa stworzona przez Remedy Entertainment, wydana w 2001 roku przez Take-Two Interactive. Jej kontynuacja − Max Payne 2: The Fall of Max Payne, ukazała się w roku 2003.

Fabuła

Akcja gry toczy się zimą 2000/2001 roku w Nowym Jorku. Gracz wciela się w policjanta Maxa Payne’a, który prowadzi prywatne śledztwo po brutalnym morderstwie swojej żony i córki, zamordowanych przez bandytów będących pod wpływem nieznanego wcześniej syntetycznego narkotyku o nazwie Valkiria. Po wrobieniu go w zabójstwo agenta DEA Aleksa Baldera, prywatnie przyjaciela Maksa, musi on dodatkowo stawić czoła nowojorskiej policji z komisarzem Jimem Bravurą na czele. Przyjdzie nam odwiedzić ponure stacje metra, hotele oraz klub Ragna Rock (w grze sporo jest nawiązań do mitologii nordyckiej), gdzie spotkamy Jacka Lupino, którego Valkiria zmieniła w “ludzkie zombie”. Wraz ze zdobywaniem nowych poszlak, najczęściej w formie znalezionych listów, notatek bądź podsłuchanych rozmów telefonicznych, przekonujemy się o powadze całej sprawy. Valkiria, jak się okazuje, nie była tylko środkiem wprowadzonym przez mafię Punchinello na nowojorski rynek, ale także kluczowym obiektem rządowego projektu “Valhalla”, który miał rozpowszechnić narkotyk wśród żołnierzy aby podnieść ich morale i umiejętności bojowe. Projekt, pomimo że został zawieszony kilka lat temu, nadal był kontynuowany bez zgody rządu. Max, poznawszy szczegóły tego projektu, zostaje zaproszony do współpracy z tzw. “wewnętrznym kręgiem”, któremu przewodniczy podstarzały Alfred Woden. Razem, uzupełniając wzajemnie dane, dążą do zaprzestania wszelkich działań w obrębie projektu “Valhalla”. Poznajemy nazwisko naszego przeciwnika − Nicole Horne, mózgu całej operacji, oraz winowajczyni śmierci rodziny Maksa zarazem. Jej siedziba znajduje się na najwyższym piętrze fikcyjnego wieżowca Aesir Corporation na Manhattanie. Tam kończy się gra, a zarazem zaczyna, gdyż historia gry opowiadana jest przez głównego bohatera jako wspomnienie przeszłości w formie komiksu.

Rozgrywka

Max Payne to strzelanka trzecioosobowa w którym gracz wciela się w tytułowego bohatera. Gracz ma do wyboru kilkanaście rodzajów broni, którymi może eliminować przeciwników. W grze nie występuje autoregeneracja zdrowia bohatera. W przypadku gdy Max jest ranny należy użyć środka przeciwbólowego, który częściowo odnawia zdrowie. Poza tym może nosić do ośmiu środków jednocześnie.

Bullet-time

Tryb spowolnienia czasu zaczerpnięty z filmów Johna Woo. Max Payne był pierwszą grą, w której został on wprowadzony jako główny element rozgrywki. Po aktywacji trybu przeciwnicy zaczynają poruszać się wolniej, również ruchy bohatera zostają spowolnione, ale gracz może celować z normalną prędkością, dzięki czemu łatwiej jest mu trafić przeciwnika. Bullet-time najczęściej połączony jest ze spowolnionym skokiem. Postać może rzucić się w tył, przód lub bok i podczas lotu ostrzeliwać przeciwników, jednocześnie będąc mniej podatną na trafienie. Bullet-time jest ograniczony przez wskaźnik w kształcie klepsydry. Podczas korzystania z trybu zawartość wskaźnika zmniejsza się i gdy zniknie całkowicie, nie można korzystać ze spowolnienia. Klepsydrę można napełnić poprzez zabijanie przeciwników bez użycia bullet-time’u, ale jest ona również napełniana za każdego pokonanego wroga podczas spowolnienia, choć w mniejszym stopniu. Bullet-time’owi towarzyszy ponadto efekt dźwiękowy w postaci odgłosu bicia serca bohatera.

Pobieranie ze strony playnolimit.pl zawsze będzie darmowe!

Aby otrzymać dostęp do pliku użytkownik nie musi wysyłać płatnych SMS, wpisywać swoich danych ani wypełniać ankiet – pobieranie rozpoczyna się zaraz po kliknięciu w przycisk “DOWNLOAD”!

Author: Syska

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments