Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 jest fabularną grą akcji, zawierającą elementy strzelanek pierwszoosobowych. Gracz wciela się w V, którego płeć, głos, wygląd (twarz, fryzurę, sylwetkę, modyfikacje ciała, rozmiar przyrodzenia czy biustu), pochodzenie i ubiór może dostosować według własnych upodobań. W grze nie ma podziału na klasy postaci, natomiast gracz określa swój sposób gry poprzez rozwijanie cech – budowy ciała, inteligencji, refleksu, zdolności technicznych i opanowania. Postać może rozwijać umiejętności walki wręcz, posługiwania się ostrzami, bronią krótką, strzelbami, karabinami, karabinami snajperskimi, dwiema broniami, jak również hakowania, skrytobójstwa, „zimnej krwi”, inżynierii i sprawności fizycznej. W celu nabycia bądź ulepszenia cyberwszczepów, V musi odwiedzić ripperdoca, z kolei na czarnym rynku kupić może ulepszenia wojskowe. Rzadkość znajdowanego wyposażenia określana jest przez system poziomów, reprezentowanych odpowiednimi kolorami. Przemieszczając się po świecie gry, postać może chować się za osłonami, celować, biegać, wykonywać ślizgi, skoki i podwójne skoki. Ataki wręcz można wyprowadzać za pomocą broni do walki w zwarciu, z kolei broń palna może być modyfikowana i dzieli się na typy Power (rykoszetująca), Tech (przebijająca ściany i przeciwników) oraz Smart (z naprowadzanymi pociskami). Pociski z broni dystansowych można spowolnić w trybie bullet-time. W grze pojawiają się cztery rodzaje zadawanych i otrzymywanych obrażeń: fizyczne, termiczne, elektromagnetyczne i chemiczne. Cyberpunk 2077 oferuje również bronie i cyberwszczepy ogłuszające czy ulepszające skradanie się, wobec czego grę można ukończyć bez zabijania kogokolwiek.

Postać gracza dysponuje własnym mieszkaniem i garażem. Świat gry, kalifornijskie Night City, podzielone jest na sześć regionów – należące do korporacji City Center, zamieszkałe przez imigrantów Watson, luksusowe Westbrook, podmiejskie Heywood, opanowaną przez gangi Pacificę oraz przemysłowe Santo Domingo. V może eksplorować również tereny w okolicach miasta, nazywane Badlandami. Po świecie postać może przemieszczać się pieszo albo w pojazdach, w których podczas prowadzenia możliwe jest przełączenie się na widok trzecioosobowy. Samobieżne samochody ułatwiają prowadzenie z nich ostrzału. Prowadząc samochód możliwe jest rozjechanie przechodniów, a policja reaguje na przestępstwa popełniane przez V w zależności od okolicy. W grze pojawiają się stacje radiowe, pełny cykl dobowy oraz system zmiennej pogody, które wpływają na zachowanie postaci niezależnych. Za sprawą braindance’ów V może przeżywać doświadczenia innych osób, z kolei drzewko dialogowe pozwala na wchodzenie w interakcje z postaciami niezależnymi i podejmowanie decyzji, podczas wykonywania zadań. Punkty doświadczenia postać zdobywa poprzez kończenie zadań z głównego wątku fabularnego, polepszając tym swoje statystyki, z kolei za zadania poboczne otrzymuje ona „punkty reputacji”, odblokowujące nowe umiejętności, handlarzy, miejsca i dodatkowe zadania. Zadania zlecane są przez postacie znane jako fixerzy, a w części z nich V wspomagać będą towarzysze. Zdrowie odzyskać można spożywając np. napoje gazowane. Poza zadaniami, w grze pojawią się również minigry, takie jak hakowanie, boks, wyścigi samochodowe, sztuki walki, dostępne będą również strzelnice. Komunikat „koniec gry” pojawia się tylko wtedy, kiedy V zginie; jeżeli nie uda mu się ukończyć zadania, gra jest kontynuowana, a niepowodzenie – podobnie jak wybory dokonywane przez gracza – może prowadzić do różnych zakończeń.

Świat gry

Night City jest amerykańskim megamiastem w Wolnym Stanie Kalifornia Północna, kontrolowanym przez korporacje, w którym nie obowiązują prawa krajowe i stanowe. Ogarnięte jest wojną gangów i rządzących nim osób, które walczą o dominację. W kwestiach codziennych, takich jak wywóz śmieci czy transport publiczny, mieszkańcy polegają na robotyce. Pod względem wizualnym ukształtowały je cztery epoki, które przeszło – surowy „entropizm”, kolorowy kicz, surowy neomilitaryzm i wystawny neokicz. Internet kontrolowany jest przez korporacje i wojsko. Chociaż w Night City powszechna jest bezdomność, nie wyklucza ona z możliwości korzystania z cybermodyfikacji, prowadząc do uzależnienia od kosmetycznych poprawek i przemocy. Z takimi zagrożeniami mierzy się uzbrojona organizacja znana jako Psycho Squad. Szybkiej pomocy medycznej udzielić może Trauma Team, zaś ze względu na bezustanne zagrożenie napaścią, wszyscy mieszkańcy mają prawo noszenia broni w miejscu publicznym.

Fabuła

W roku 2013 netrunnerka Alt Cunningham (Marta Markowicz-Dziarkowska) – autorka programu Soulkiller, pozwalającego przenieść świadomość człowieka do formy cyfrowej – zostaje porwana przez Arasaka Corporation, próbującą zmusić ją do napisania dla nich własnej wersji programu. Johnny Silverhand (Michał Żebrowski), znany najemnik i rockman, a zarazem chłopak Alt, próbuje ją uratować, jednak bezskutecznie. Po pewnym czasie dowiaduje się, że Arasaka zastosowała na Alt Soulkillera, przez co kobieta stała się sztuczną inteligencją, która zaszyła się w głębokiej sieci. Dziesięć lat później Silverhand, nadal poszukujący zemsty na korporacji, przypuszcza atak terrorystyczny na jej siedzibę, jednak zostaje pojmany i zabity, a jego świadomość przeniesiona na biochip.

W roku 2077 najemnik V (Vincent – Kamil Kula / Valerie – Lidia Sadowa) wraz ze swoim znajomym, Jackiem Wellesem (Jacek Król), podejmuje się zlecenia dla fixera Dextera DeShawna (Przemysław Bluszcz), polegającego na kradzieży należącego do Arasaka Corporation biochipu Relic. W trakcie skoku widzą, jak prezes korporacji – Saburo Arasaka (Masane Tsukayama) – zostaje zabity przez swojego syna, Yorinobu (Robert Tondera / Hideo Kimura). Podczas ucieczki Jack zostaje śmiertelnie ranny, a pojemnik z biochipem uszkodzony. Żeby nie dopuścić do zniszczenia towaru, V umieszcza go w swojej głowie.

DeShawn – wściekły za to, że akcja przyciągnęła uwagę policji – strzela do V i porzuca go na wysypisku śmieci. Po odzyskaniu przytomności V doświadcza wspomnień Silverhanda, zapisanych na Relicu. Od zaufanego ripperdoca, Victora Vektora (Miłogost Reczek), dowiaduje się, że zostało mu kilka tygodni życia. Po postrzale nanotechnologia biochipu przywróciła V do życia, ale jednocześnie rozpoczęła nadpisywanie jego wspomnień i osobowości zapisaną na urządzeniu świadomością Silverhanda. Usunięcie chipu skutkować będzie natychmiastową śmiercią V, co zmusza go do znalezienia sposobu na pozostanie przy życiu i pozbycia się ze swojej głowy Silverhanda.

V nawiązuje współpracę z netrunnerką Judy Alvarez (Marta Żmuda-Trzebiatowska), która prowadzi go do prawdziwych prowodyrów kradzieży chipu – gangu cyberprzestępców Voodoo Boys. Po dotarciu do ich przywódczyni, V i Johnny’emu udaje się dotrzeć do SI Alt i uzyskać obietnicę pomocy, jeżeli uda im się dostarczyć ją do Mikoshi – cyfrowej fortecy Arasaki, w której przetrzymywane są SI stworzone przez technologię bazującą na Soulkillerze, sprzedawaną komercyjnie przez korporację jako program Secure Your Soul.

W zależności od wyborów podjętych przez gracza, V ostatecznie może zdecydować się popełnić samobójstwo, pozwolić Silverhandowi przejąć swoje ciało i przypuścić atak na Mikoshi z jego dawną ekipą, przypuścić atak z sojusznikami zebranymi wcześniej, bądź zaatakować samodzielnie. Bez względu na obraną strategię, po użyciu Soulkillera okazuje się, że szkody wyrządzone ciału V są nieodwracalne. Może on w nim pozostać, niepewny tego ile życia mu pozostało, albo pozwolić na stałe przejąć je Silverhandowi, który dziękuje mu i opuszcza Night City, żeby rozpocząć nowe życie.

Pobieranie ze strony playnolimit.pl zawsze będzie darmowe!

Aby otrzymać dostęp do pliku użytkownik nie musi wysyłać płatnych SMS, wpisywać swoich danych ani wypełniać ankiet – pobieranie rozpoczyna się zaraz po kliknięciu w przycisk “DOWNLOAD”!

Author: Ciucio

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments